Hjem / Tjenester / Webanalyse - iProspect

Webanalyse

Fra synsing til innsikt

Webanalyse handler om å forstå hvordan dine kunder agerer på nett. Hva driver trafikk inn til ditt nettsted, hvilke markedsaktiviteter gir høyest konvertering, hvor faller folk fra, hvilken adferd har de inne på siden din? I dagens digitale verden er dette data som kan samles inn, analyseres og rapporteres – og dermed sette punktum for alle diskusjoner der avgjørelser tas basert på synsing. Dette er webanalyse.

Webanalyse som en del av søkemotorannonsering og søkemotoroptimalisering

Kontinuerlig prosess

Webanalyse er ikke noe du gjør en gang i blant, det bør være en kontinuerlig prosess. Analysearbeidet gir deg svarene du trenger for å gjøre de riktige endringene på nettstedet, samt allokere budsjettmidler til de mest effektfulle markedskampanjene.

 

Webanalyse kort fortalt

Som sertifiserte analytikere er vi opptatte av at både valg og implementering av analyseverktøy blir korrekt. Vi sørger også for at alle aspekter av brukeradferd til og på nettsiden blir målt. På denne måten sikrer vi god datakvalitet, slik at tallene vi tar ut er til å stole på. I samarbeid med deg finner vi gode relevante måleparametre for din nettside.

Deretter starter analysearbeidet; hvordan agerer brukerne iht. disse målene? Hvilke ”flaskehalser” står i veien for brukerne, og hva kan eventuelt endres for å fjerne disse? Data som samles inn kan så brukes til å utføre konkrete forbedringstiltak – til nettsiden og kampanjer som driver trafikk inn til nettsiden.

 

Testing og optimalisering

Med riktig analyseverktøy på plass er veien kort til testing og forbedring av nettsiden din. Det er alltid rom for forbedringer, og de minste endringene kan gjøre store utslag på både annonseringskostnader og konverteringer. Husk at jobben er ikke gjort når brukeren har landet på nettsiden din – jobben er gjort når “kjøpsprosessen” er fullført, uavhengig av hva det målet er. Vi kan hjelpe deg med:

Ønsker du hjelp med webanalyse? Ta kontakt med oss!