Hjem / Vår verden / iProspect i pressen / 09. februar 2012: Danner spesialteam for sosiale kampanjer - iProspect

09. februar 2012: Danner spesialteam for sosiale kampanjer

09. februar 2012: Danner spesialteam for sosiale kampanjer (Kampanje.com)

 

Isobar samler eksperter på sosiale plattformer, teknologer og marketingspesialister for å danne team innen «social commerce».

2012 blir året sosiale plattformer for alvor settes inn i marketingsstrategiene, erklærer Isobar, som har dannet et spesialteam sammen med søsterselskapet og performance marketing-byrået iProspect.

– Fra oss er det en social commerce rådgiver og produsent Stein Vegusdal, strategisk kreatør Tom Andersson og interaksjonsdesigner og kreativ utvikler Mathias Mikkelsen som er de sentrale i teamet. Sammen med våre designere, marketingrådgivere, reklamemakere og programmerere har vi med dette løst hele behovet, sier byråleder i Isobar, Paal Fure (nederst til høyre på bildet).

fra Iprospect kommer Maarten Berge, Kåre Garnes, Sigrid Saxevik og Helle Gilje, espesialister innen performance marketing, seo, web-analyse og tracking.

– Sammen med administrerende direktør i iProspect, Magne Uppman, skal disse jobbe sammen med oss med handelsorienterte løsninger for sosiale plattformer og digitale nettverk, forteller Fure.

Appen alle togreisende bare må ha.
Teamet skal jobbe både med faste oppdragsgivere samt enkeltoppdrag for kunder med sporadiske behov. Totalt er det åtte personer i teamet, som allerede har lagt bak seg sitt første prosjekt dette året, nemlig lanseringen av NSBs app for billettkjøp via mobilen.

– Vi samler ikke bare eksperter på sosiale plattformer, men spesialister med et bredt erfaringsgrunnlag fra både teknologi, byrå og på kundesiden, sier Paal Fure.

Sosiale medier = marketing. Slik Isobar ser det, blir 2012 året da man hilser velkommen en forretningsmessig bruk av sosiale plattformer. Det krever en annen tilnærming enn det ordskiftet rundt sosiale medier gir inntrykk av, mener Fure.

– Det er nå på tide å stoppe diskusjonen om hvor sosiale plattformer hører hjemme. Kundeservice hører hjemme i kundeservice, og krisehåndtering høre hjemme hos kommunikajonssjefen, Resten, det vil si mesteparten, hører hjemme i marketing, sier han.

– Og marketing jobber tett med sin virksomhets teknologimiljø for å skape effektive økosystemer og it-plattformer.